Dr Hubert Wajs
Dyrektor Archiwum Głównego Akt Dawnych
Kompetencje:
Dyrektor kieruje działalnością Archiwum i reprezentuje Archiwum na zewnątrz. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Archiwum.
Do zadań dyrektora należy:
1) ogólne kierownictwo w sprawach organizacyjnych, administracyjnych, metodycznych i naukowo-badawczych;
2) sprawowanie ogólnego nadzoru nad zasobem i majątkiem Archiwum;
3) przedkładanie Naczelnemu Dyrektorowi Archiwów Państwowych planów Archiwum, w tym rzeczowych i finansowych oraz sprawozdań i wniosków dotyczących ich realizacji;
4) wydawanie zarządzeń wewnętrznych oraz wprowadzanie na ich podstawie regulaminów i instrukcji;
5) nadzorowanie działalności komórek organizacyjnych;
6) dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Archiwum oraz realizowanie polityki personalnej;
7) wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w sprawach dotyczących działalności Archiwum oraz w sprawach wynikających z odrębnych przepisów;
8) kierowanie realizacją zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy odpowiednio do odrębnych przepisów;
9) kierowanie realizacją zadań w zakresie spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
10) kierowanie realizacją zadań w zakresie obowiązkowej ochrony obiektu Archiwum;
11) ponoszenie odpowiedzialności oraz zapewnienie funkcjonowania ochrony przetwarzanych informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych;
12) współdziałanie odpowiednio ze związkami zawodowymi działającymi w Archiwum w przypadku ich działania lub przedstawicielami pracowników przy zakresie określonym odrębnymi przepisami.